10 huhtikuuta 2019

MINILOMALLA YSTÄVIEN KANSSA

Kaupallinen yhteistyö: Hotel Rantapuisto

Villa H, miniloma, Hotel Rantapuisto

Sain reilu kuukausi sitten sähköpostia: kiinnostaisiko meitä tulla tutustumaan Hotel Rantapuistoon Vuosaareen. Ja tottahan toki kiinnosti. Otimme vielä toisen yön samasta hotellista sekä annoimme ystäväpariskunnalle lahjaksi viettää kanssamme minilomaa Helsingissä. Sillä jos lomalle lähtee, niin sama on viettää koko viikonloppu pois kotoa ja rentoutua kunnolla.

Lähdimme perjantaina töitten jälkeen ajamaan Helsinkiin ja olimme seitsemän jälkeen illalla perillä Hotellilla. Vastassa oli niin sykähdyttävän kaunista 60-luvun arkkitehtuuria, atriumpihoja, merimaisema, kokolasiset käytävät, avarat tilat, metsäinen ja kallioinen ympäristö sekä rauhaisa tunnelma sekä ihania oleskelutiloja siellä täällä hotellia. Kävimme viemässä laukut huoneisiin ja lähdimme nauttimaan kolmen ruokalajin illallista. Ilta hurahti vauhdilla hyvän ruuan parissa keskustellen ja nauraen vedet silmissä.

Hotelli on rakennettu 1963 vuonna alun perin Pohjoismaiden Yhdyspankin koulutuskeskukseksi. Hotellin on suunnitellut Arkkitehtipariskunta Ragnar ja Martta Ypyä, jotka saivat inspiraatiota suunnitteluun Alvar Aallon arkkitehtuurista sekä tanskalaisesta modernin taiteen Louisiana-museosta. Sisustuksessa oli käytetty paljon eri puulajeja ja kokonaisuus oli näyttävä. Tykkäsin siitä miten rakennus hävisi maisemaan koostuen erilaisista siivistä ja kaikki yksityiskohdat oli tarkoin harkittuja.

Villa H, miniloma, Hotel Rantapuisto

Lauantai-iltana Earth Hourin ajan istuimme hotellin ravintolassa takkatulen äärellä kynttilöiden valossa. Takkatuli tuli toi ihanasti lämpöä ja avotakka hotellissa oli kyllä jotain niin kodikasta ja tunnelmallista. Sellaista mitä en ollut ennen kokenut hotellissa ollessa.

Villa H, miniloma, Hotel Rantapuisto, brunssi, Ravintola Rantapuisto

Ja ruoalle täytyy antaa erityismaininta, niin herkullista oli kaikki mitä söimme. Perjantaina söimme kolmen ruokalajin illallisen, lauantai-iltana söimme vielä iltapalaksi hampurilaiset, joita ei kyllä turhaan meille kehuttu sekä sunnuntaina nautimme vielä brunssin ennen kotiin lähtöä. Perjantaina alkupalaksi syömääni lohikeittoa haluan kyllä testata kotikeittiössä, se oli nimittäin todella herkullista ja kauniisti aseteltu lautaselle.

Villa H, miniloma, Hotel Rantapuisto

Miniloma ystäviemme kanssa oli täynnä naurua sekä rentoutumista hyvän ruuan äärellä. Kävimme myös Helsingin keskustassa vähän kaupoilla ja viettämässä aurinkoista lauantaipäivää kaupungin hulinassa. Miniloma tuli kyllä niin tarpeeseen ja pieni maisemanvaihdos sai ajatukset pois arjesta ja töistä. Suosittelen kyllä Hotel Rantapuistoa, sillä kauniit maisemat, arkkitehtuuri sekä herkullinen ruoka teki minuun vaikutuksen.

Villa H:

2 kommenttia:

1. Miniloma on aina niin piristävä ja vielä ystäväpariskunnan kanssa. Ihastuttava hotelli ja miljöö!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ei olla ennen käytykään ystävien kanssa minilomalla, mutta tämä pitää ottaa tavaksi! Niin rentouttavaa ja piristävää oli. Tuolla oli niin kaunista ♥

Poista

Kiitos kommentistasi ♥ Villa H –blogiini. Jos sinulla on postaustoiveita, niin otan niitä mielelläni vastaan.